Znanstvena izložba

Nesigurnosti procjene brzine broda u pri realnim vremenskim uvjetima

crtica.png

Voditelj: Prof. dr. sc. Jasna Prpić-Oršić Izvor financiranja: Sveučilište u Rijeci
Suradnici: 

Prof. dr. sc. Tomislav Mrakovčić
Doc. dr. sc. Vedran Mrzljak
Doc. dr. sc. Jonatan Lerga
Doc. dr. sc. Marko Valčić
Natalija Vitali
Luca Braidotti, Sveučilište u Trstu, Italija
Prof. dr. sc. Kenji Sasa, Sveučilište u Kobeu, Japan

Trajanje: 2019. - 2021.

 

Morski valovi.jpgMorski valovi
Mjerenja na Kraljici mora2.jpgMjerenja na Kraljici mora
Proučavanje opreme.jpgProučavanje opreme
Mjerenja.jpgMjerenja

Ispravna procjena gubitka brzine broda u uvjetima eksploatacije postaje sve važnija za brodovlasnike, kao i za projektante brodova. Svjedoci smo sve veće brige za okoliš i svijesti o nužnosti njegovog očuvanja koliko god je u našoj mogućnosti. Plovidba broda u stvarnim uvjetima okoliša može uzrokovati povećanu potrošnju goriva, kao i povećanu emisiju CO2 i drugih stakleničkih plinova s brodova. Smanjenje brzine broda u stvarnim uvjetima posljedica je dodatnog otpora zbog utjecaja vremenskih uvjeta, tj. valova i vjetra, te zbog pogoršanih radnih uvjeta propelera, odnosno motora. Procjena rješenja ovog problema pod znatnim je utjecajem ljudskih čimbenicika. Zapovjednik broda, u cilju povećanja sigurnosti, može donijeti odluku da je pri određenim nepovoljnim vremenskim uvjetima potrebno usporiti ili promijeniti kurs broda da bi se umanjio utjecaj ili zaobišlo nevrijeme. Osim toga, stanja krcanja broda podložna su promjenama, a upravljaju osnovnim parametrima broda: masom i momentom inercije masa, kao i  gazom i trimom, što utječe na držanje broda na moru. Svi ovi parametri utječu na procjenu brzine broda i nužno je biti svjestan intenziteta njihovog utjecaja na konačnu vrijednost. Istodobno se oni ne mogu predvidjeti apsolutnom sigurnošću pa je svrha ovog projekta procijeniti utjecaj vremenskih i operativnih neizvjesnosti na stvarnu brzinu broda u stvarnim uvjetima rada.

Predlagateljica projekta i članovi tima djelatnici su Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Zavoda za brodogradnju i inženjerstvo morske tehnologije, te Pomorskog odjela Sveučilišta u Kobeu, Japan. U timu su i dva doktoranda na poslijediplomskim sveučilišnim doktorskim studijima Tehničkog fakulteta u Rijeci. Jedan od njih radi na Sveučilišta u Rijeci, a jedan je sa Sveučilišta u Trstu. Prema tome, važno je istaknuti i poticaj kojim bi predloženo istraživanje dodatno učvrstilo znanstvenu i stručnu suradnju i povezivanje navedenih institucija, kao i širu diseminaciju te moguću primjenu rezultata istraživanja u industriji.

Prethodni projekt
Sljedeći projekt
izlozba-riteh.png
izlozba-riteh-footer.png